artikler & nyheder fra Britt&KO

02 Aug, 2017

Kend din kundes rejse gennem din forretning

Mange af os ved det godt. At vi skal kende vores kunder. Vi skal arbejde med købsadfærd, drivers, barrierer, tricker punkter mm., men ofte bliver vi indhyllet i vores eget ego og ser kun verden med vores egne briller på. Ikke desto mindre er det et faktum, at den sunde, velfungerende forretning kender deres kunders købsadfærd. læs mere
24 Maj, 2017

BRANDING - Hvor personlige bør vi og TØR vi være?

Om du arbejder for en virksomhed eller for dig selv, kommer vi ikke uden om branding. I dag kommer vi heller ikke uden om personlig branding i en eller anden udstrækning. Hvad er det noget af det første, du gør, når du kigger på en hjemmeside? Du tjekker kontaktinformation for at se et billede af personen bag ik? læs mere
10 Apr, 2017

Hvor god er din kaffe?

I disse online tider kan værdien af en rigtig god kop kaffe være større, end du muligvis lige regner med. Vi connecter med folk på diverse sociale medier, men hvor stærke bliver de relationer, der ikke er koblet op på et fysisk møde? Jeg tror på, at vi har brug for at mødes. Nettet og de sociale medier er fantastiske redskaber til at skabe den indledende kontakt, men synergien opstår ved at mødes fysisk. læs mere
10 Mar, 2017

Mangler du inspiration til nye kunder?

Af og til går vi med skyklapper på i vores egen forretning. Især når vi er mindre erhvervsdrivende, hvor vi sidder en del timer alene på kontoret, og det kan være svært at se nye muligheder. Der er da heldigvis gode råd for, hvordan vi kan få øjnene op for nye muligheder - både hvad angår nye kunder, nye leverandører og nye samarbejdspartnere. læs mere
06 Feb, 2017

Medieplanen - trænger du til lidt input?

Som selvstændig eller mindre erhvervsdrivende kan det være svært at have alle kasketter på, og lige præcis med markedsføringen kan det være vanskeligt at vurdere, hvor vi skal bruge vores annoncekroner henne. Brug dit budget der, hvor det giver dig størst værdi og få mest muligt ud af selv et lille budget. Lad mig inspirere med lidt input til din medieplan lige her. læs mere
05 Jan, 2017

Skab værdi med dine nyhedsbreve

En af de bedste måder at drive trafik til din web er stadigvæk nyhedsbrevene. Med et nyhedsbrev har du nemlig en ganske særlig kommunikationskanal til dine kunder, som selv har bedt om at få info & nyheder fra dig. De føler sig dermed trygge ved dig og er klar til at kommunikere med dig. Det er også langt den billigste markedsføring, når først din database er opbygget. Her får du et par tips til dit arbejde med nyhedsbreve. læs mere
19 Dec, 2016

GLÆDELIG JUL & GODT NYTÅR

Glædelig jul & godt nytår! Julen banker på døren, og det samme gør det nye år. Nyt år betyder ny planlægning, nye projekter og nye former for samarbejde mange steder. Det gør det også her hos mig, så det bliver spændende! Af hjertet tak for i år - det gode samarbejde, de nye bekendtskaber, de spændende opgaver og de sjove oplevelser. Jeg glæder mig til så meget mere i 2017! Måske vi ses? læs mere
01 Dec, 2016

JULEGAVEN - 1 times gratis sparring/rådgivning

Det er sørme blevet den 1. december, og i min verden betyder det, at vi må sige GLÆDELIG JUL! December måned kalder vi jo hjerternes måned, men det er også årets sidste måned og tid til en status. Status på året, der gik og fokus på året, der kommer. Hvad forventer du i din forretning i 2017? Hvad forventer du af dig selv i 2017? Giv dig selv en JULEGAVE fra Britt&KO i år. læs mere
21 Okt, 2016

MINDMAPPING – det kraftfulde redskab til din værktøjskasse

Kender du til mindmapping? Hvis ikke, så læs med her. Mindmapping er nemlig en meget effektiv måde til at få dine idéer ned på papir. Metoden er udformet på en måde, der ikke bare sætter skub i din kreativitet men så din hjerne også forstår - og samarbejder med dig. Mindmapping kan være enormt effektivt til at kunne realisere dine mål. Uanset hvad dine mål så måtte være. læs mere
15 Aug, 2016

Billedstørrelser på de sociale medier

Hvis du bruger bl.a Facebook som en seriøs marketingaktivitet i din medieplan, så ved du også, at det i høj grad handler om at lave visuelle ting, der ser lidt lækkert ud. Har du styr på alle de forskellige billedstørrelser? Billeder på de sociale medier har enorm betydning for det samlede indtryk af dig, din forretning og dit budskab. læs mere
29 Jul, 2016

Hvor stor en betydning har stavefejl egentlig?

Det er ikke alle, der er en ørn til at skrive eller stave, men har det nogen betydning, når du skal kommunikere effektivt med dine kunder? Svaret er simpelt. JA, det har det. Uanset dine grunde for at din stavning/skrivning ikke sidder lige i skabet, så har det betydning for dig, din virksomhed, dit brand – og den måde dine kunder opfatter dig på. læs mere
30 Jun, 2016

Tips til at komme i gang på Instagram

Som alle andre medier i din medie – og aktivitetsplan bør du have en klar strategi for Instagram. Jo bedre din strategi er, jo bedre synergi vil du opnå og dermed også en større effekt af din indsats. Instagram er et af de mere visuelle sociale medier, så måske det her er endnu vigtigere at du har fat i dine core værdier – og viser dem på den rigtige måde. læs mere
22 Maj, 2016

10 tips til opslag på Facebook

Vi kommer ikke uden om Facebook som et yderst effektivt online markedsføringsredskab. Jeg vil endda vove den påstand, at du kan køre din bizz udelukkende på baggrund af din web, adwords og Facebook, hvis det er en mindre virksomhed, du har. Med den rette strategi naturligvis – og rettidig omhu. læs mere
31 Mar, 2016

Messer – duer det?

Messedeltagelse er eller kan være et vigtigt aspekt af din marketingplan, men det er ikke for alle. Der er mange ting, som du skal have med i dine overvejelser. Både før, under og efter. Først og fremmest bør du overveje dine ressourcer, og om det er sliddet værd. Få et par gode tips her. læs mere
10 Dec, 2015

Har I planlagt 2016?

Der findes utallige redskaber til den ultimative planlægning og her er et alternativt tip. Tippet handler om større kreativitet og dybere insight i forhold til en overordnet strategiplanlægning. Jo skarpere vi er på planlægningsdelen og jo mere målbart vi kan gøre processen, jo bedre resultater kan vi skabe. læs mere
19 Nov, 2015

Online Strategi

Online strategi Selv når vi ser en landsholdskamp på TV med en øl i hånden, sidder vi iagttager noget, der er så miniituøst strategisk tilrettelagt på forhånd som muligt, så jeg tror godt, du ved, hvad en strategi er. Når vi taler om en online strategi, er det den strategi, du har for dine markedsføringsmæssige online aktiviteter. læs mere
02 Jun, 2015

Opgradér din synlighed på nettet

Det handler ikke blot om at være til stede på nettet i dag. Det handler både om at være synlig og at se godt ud på nettet. Et helt nyt produkt har set dagens lys, og du kan nu på en nem, billig og attraktiv måde konvertere dine almindelige pdfer til søgeoptimerede, bladrende online kataloger. læs mere
11 Maj, 2015

Stress rammer altså også mænd

Der er forskel på at have travlt og at være stresset. Vi er rigtig slemme til at bruge ordet i flæng ”Åh, hvor er jeg stresset!” Men nej, du er ikke stresset, hvis bare du har lidt travlt. At have travlt kan nemlig være en fordel i mindre doser, fordi det giver dig et drive, men får du FOR travlt, bliver det til usund stress. Så er den vist sat på plads! læs mere
06 Maj, 2015

Mit Brand - Besværligt?

Det er ikke besværligt. Det handler blot om at komme bedst fra start og have styr på tingene. Det første, jeg selv gjorde, da jeg stiftede Britt&KO var at udarbejde en Brand Manual samt lave en forretningsplan. Jeg vidste, at det var stedet at starte, fordi jeg har arbejdet med Brand Manualer gennem de sidste 10 år. læs mere
22 Apr, 2015

Og hvem er du så?

Elevatortalen. 2 minutters talen. Salgstalen. Kært barn har mange navne, men det handler om at være forberedt. Forberedt på at møde andre mennesker i impulsive situationer. Salg kan foregå alle vegne, og derfor er din elevatortale vigtig. Og det er uanset om du er Direktør, salgskoordinator eller selvstændig med dit eget firma. læs mere